אין סוף לאהבה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין סוף לאהבה
Enduring Love
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על אהבה עיקשת מאת איאן מקיואן
בימוי רוג'ר מישל עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי קווין לואדר
תסריט ג'ו פנהול, איאן מקיואן עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ניקולס גסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים דניאל קרייג
ריס איוואנס
סמנתה מורטון
מוזיקה ג'רמי סמס עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום האריס זמברלוקוס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת, אירלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פאתה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Pathe Pictures
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 4 בספטמבר 2004
משך הקרנה 100 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה, סרט בלשי, סרט מבוסס יצירה ספרותית, סרט להט"בי, סרט רומנטי עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו enduringlove
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אין סוף לאהבהאנגלית: Enduring Love) הוא סרט קולנוע בריטי משנת 2004 על פי ספרו של איאן מקיואן "אהבה עיקשת". רוג'ר מיצ'ל ביים את הסרט, ג'ו פנהול עיבד וכתב את התסריט. סיפור אהבה, אמונה ומתח על קשר אובססיבי ומסוכן שנוצר בין שני זרים העדים לתאונה קטלנית.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

באמצע פיקניק שעורכים קלייר וג'ו, הם שומעים צעקה מכדור פורח העומד להתרסק לידם. הטייס מחלץ עצמו, אך ילד שנמצא בסלסלה חושש לקפוץ. ג'ו יחד עם עוד ארבעה גברים מנסים לחלץ את הילד, אך משב רוח עז סוחף את הכדור-פורח, וכולם פרט לאחד קופצים לאדמה. אחד מהם נשאר תלוי כשהכדור מתרומם עד אשר הוא צונח אל מותו, והילד ממשיך עד לנחיתה רכה. לג'ו וחבריו זו תחילתו של קשר אובססיבי מסוכן.

ג'ד פארי, אחד המחלצים, מאמין שהגורל זימן אותם למקום, הוא מתאהב בג'ו ומאמין בלב שלם שג'ו מחזיר לו אהבה. ג'ד מתחיל לעקוב אחרי ג'ו ולהטריד אותו בביתו ובמקום עבודתו. האהבה האובססיבית של ג'ד מביאה את ג'ו אל סף הטירוף ומשבשת את היחסים בין ג'ו וקלייר.

ההבדלים בין הסרט לרומן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט שונה מהרומן בפרטים רבים, הבולט שבהם הוא שינוי שמה של בת-זוגו של ג'ו רוז מקלריסה לקלייר, והיא אינה הידועה בציבור שלו אלא חברתו. בפיקניק שהם עורכים בתחילת הסרט ג'ו מתכוון להציע נישואים לקלייר. קלריסה ברומן עוסקת בכתיבת מחקר על המשורר ג'ון קיטס, ואילו קלייר היא פסלת. גם המקצוע של ג'ו שונה מעיתונאי הכותב מאמרים על מדע פופולרי למורה בבית ספר. ג'ד פארי אינו גר בבית מפואר שקיבל בירושה אלא בדירה מוזנחת.

סצינות מפתח אחדות ברומן אינן מופיעות בסרט, ובמקומן יש סצינות שנכתבו על ידי התסריטאי. בספר המעקב של ג'ד אחרי ג'ו הוא תעלומה, לא ברור אם ג'ד באמת עוקב אחרי ג'ו או שהכל בדמיונו של ג'ו. בסרט ג'ד נמצא ליד ביתו של ג'ו, עוקב אחריו לספרייה ומופיע בכיתה שבה הוא מלמד.

בספר ג'ד שולח לג'ו סדרה של מכתבים, המבהירים את מצבו הנפשי של ג'ד ומובילים את ג'ו אל סף הטירוף. בסרט אין אזכור כלל למכתבים.

סצנה חשובה ברומן היא כשג'ד מארגן התנקשות בג'ו על יד רוצחים שכירים ביום ההולדת של קלריסה כשהם חוגגים במסעדה. המתנקשים פוגעים באדם אחר אך ג'ו רואה את ג'ד במסעדה ומבין את פוטנציאל האלימות שקיים בו. הסצנה אינה כלולה בסרט, ולעומת זאת ג'ו מצטייר כאדם אלים כאשר הוא מתפרץ לדירתו של ג'ד עם מחבט בייסבול.

בסוף הרומן כאשר ג'ד מגיע לביתו של ג'ו ומאיים על קלריסה, בסרט הוא דוקר אותה לעומת זאת ברומן ג'ד מכוון את הסכין אל גרונו שלו תוך בקשת סליחה מג'ו.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]